Basic različica
Aplikacija
3. Ustrezno nastavimo potrebne podatke (datum in ura prihoda in odhoda) ter pritisnemo shrani oziroma skeniraj naslednjo izkaznico.
4. Ko se ob gostu pojavi zelena kljukica, pomeni, da je bil gost uspešno poslan v eTurizem.
1. S pritiskom na plus v desnem spodnjem kotu pričnite z oblikovanjem rezervacije
3. S pritiskom na kamero za skeniranje ali na svinčnik za ročni vnos pričnite z dodajanjem novih gostov v rezervacijo.
4. V okvirček na zaslonu telefona zajemite MRZ kodo na osebnem dokumentu gosta.
Na osebnih izkaznicah se MRZ koda v treh vrsticah nahaja na zadnji strani, na potnem listu pa se ta običajno nahaja na dnu strani v dveh vrsticah..Ko aplikacija prebere kodni zapis, se podatki samodejno izpišejo v aplikaciji.
5. Datum in ura prihoda in odhoda so že prednastavljeni glede na datum in uro rezervacije, tako, da manjka le da pritisnemo shrani oziroma skeniraj naslednjo izkaznico.
6. Ko se ob gostu pojavi zelena kljukica, pomeni, da je bil gost uspešno poslan v eTurizem.
V aplikaciji SnapGuest pritisnemo logo v spodnjem desnem kotu. Na zaslonu se prikaže kamera. V prikazani okvir zajamemo kodni zapis na potnem listu ali osebni izkaznici in počakamo, da se gostovi podatki izpišejo na telefonu. Preverimo podatke ter izberemo pošlji oziroma skeniraj naslednji dokument. Zelena kljukica ob gostu prikazuje, da so bili gosti na eTurizem posredovani uspešno.
Aplikacija optično bere kodne zapise na potnih listih ter osebnih izkaznicah. Kodni zapisi so mednarodni, zato veljajo za dokumente vseh držav. Kadar gostovi dokumenti ne vsebujejo kodnega zapisa (vozniška dovoljenja, stare italijanske in grške osebne izkaznice), vnos gostovih podatkov v aplikacijo izvedete ročno.
Potni list zajemite MRZ kodo. Pod kamero nastavite sprednji del potnega lista.
Osebna izkaznica:
Pri osebnih izkaznicah je MRZ koda ponavadi na ZADNJEM DELU
Potem, ko ste namestili aplikacijo na vaš telefon, najprej kreirajte vaš nov SnapGuest uporabniški račun. Za povezavo z eTurizmom v aplikaciji v nastavitvah izberite “Upravljanje z AJPES računi”, pritisnite + in dodajte vaš AJPES uporabniški račun. V aplikacijo se uvozijo vsi vaši aktivni nastanitveni obrati, za katere je vaše AJPES uporabniško ime pooblaščeno za oddajanje podatkov o gostih.
Aplikacija Snapguest podatke z gostovega dokumenta prebere v eni sekundi. Kadar temu ni tako, poskusite preveriti sledeče:
Velikokrat imamo na mobilnem telefonu sočasno vključen prenos mobilnih podatkov ter WIFI. Skeniranje dokumentov poskusite opraviti tako, da enega izmed načinov internetne povezave izključite, bodisi WIFI, bodisi mobilne podatke. Uporabite tisti način, pri katerem je vaša internetna povezava bolj kakovostna.
Za uspešno branje dokumenta je potrebno v kamero telefona ujeti del dokumenta, na katerem se nahaja MRZ koda (puščice, črke, številke). Na slovenski osebni izkaznici se ta nahaja v treh vrsticah na hrbtni strani, na potnem listu pa dvovrstično kodo lahko najdete na strani, kjer je slika. V zaslon je potrebno ujeti celotni kodni zapis.
Telefon naj bo od dokumenta oddaljen približno 15-20 centimetrov. Zelo pomembno je, da + dokument in telefon držite pod enakim kotom. Če aplikacija podatkov z dokumenta ne prebere takoj, lahko poskusite s počasim približevanjem ter oddaljevanjem telefona od gostovega dokumenta.
Kadar dokument skenirate pri slabši dnevni svetlobi, pred skeniranjem v desnem zgornjem kotu kamere prižgite svetilko.
Morebitno bleščanje sonca ali stropne luči lahko izničite tako, da dokument nagnete nekaj stopinj proti sebi.
V kolikor vam nasveti ne pomagajo, nas kontaktirajte da skupaj odkrijemo razlog za težave.
Aplikacijo SnapGuest lahko uporabljate na več napravah hkrati. Namestite aplikacijo na vse željene naprave ter se v vse vpišite z vašim SnapGuest uporabniškim imenom ter geslom.
SnapGuest knjiga gostov ponuja zakonsko skladno, elektronsko, knjigo gostov, dostopno na vašem mobilnem telefonu.
Po zakonu morajo vsi lastniki nastanitvenih obratov voditi knjigo gostov za trenutno ter preteklo koledarsko leto, po tem pa jo morajo uničiti.
Snapguest vam služi kot elektronska knjiga gostov, do katere lahko dostopate preko vaše mobilne naprave.
Elektronska knjiga gostov zadošča, zato izvozi knjige gostov niso potrebni.
V kolikor knjigo gostov vseeno želite izvoziti v pdf dokument, to lahko storitev v nastavitvah aplikacije v zavihku “izvoz knjige gostov”
POMEMBNO: Ko enkrat izvozite knjigo gostov, ste za zakonsko ustrezno hranjenje ter uničenje izvoženih podatkov dolžni poskrbeti sami. Podjetje Snapguest d.o.o. v nobenem primeru NE odgovarja za varstvo vaših izvoženih podatkov!
V aplikaciji v spodnji orodni vrstici pritisnemo na gumb s SnapGuestovim logotipom. Na zaslonu se prikaže kamera. V prikazani okvir zajamemo kodni zapis na potnem listu ali na osebni izkaznici in počakamo, da se gostovi podatki izpišejo na telefonu. Preverimo podatke ter pritisnemo na pošlji. Ko so podatki o gostih uspešno posredovani v eTurizem, se ob gostu pojavi zelena kljukica.
Kadar gost nima dokumenta s kodnim zapisom, izvedemo ročni vnos podatkov. V spodnjem desnem kotu pritisnemo na gumb s svinčnikom ter v prazna polja ročno vpišemo vse potrebne podatke.
Goste je potrebno prijavljati izključno preko SnapGuesta zato, ker vam aplikacija SnapGuest služi tudi kot zakonsko skladna knjiga gostov. Le s prijavo vseh gostov preko naše aplikacije bo vaša knjiga gostov popolna.
POMEMBNO: eTurizem podatke o gostih izbriše v 30 dneh od datuma odjave, zato eTurizem ne more služiti kot vaša knjiga gostov.
Podatke o gostih lahko v SnapGuestu urejate tudi potem, ko je gost že posredovan naprej v eTurizem.
Ne, gosta ni potrebno odjaviti. Podatek o njegovem odhodu je bil skupaj s podatkom o prihodu že dostavljen na AJPES (eTurizem). V kolikor se podatek o datumu in času odhoda gosta spremeni,to hitro in enostavno spremenite v SnapGuestu.
Zakonodajo določa, da je gosta potrebno vedno prijaviti. Če vam gost ne želi izročiti osebnega dokumenta, ga prijavite policiji.
Skladno s četrtim odstavkom 4. člena Pravilnika o prijavi in odjavi gostov (http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV12718) mora gostitelj ali od njega pooblaščena oseba podatke o gostih preko aplikacije SnapGuest poročati v sistem eTurizem AJPES najpozneje v 12-ih urah po prihodu gosta oz. po njegovem odhodu (če se podatek o odhodu kasneje spremeni ali če prvotno ni bil vpisan).
V kolikor goste prijavljate za nazaj, bodite pozorni, da pravilno vnesete datum in uro prijave gosta. Če boste gosta prijavili več kot 12 ur po njegovem prihodu, bo o tem obveščena policija. Takšna napaka je kršitev, za katero je predpisana najmanjša globa v višini 2.000 €.
SnapGuest podatke o vaših nastanitvenih obratih pridobi samodejno iz eTurizma. Ko je vaš nastanitveni obrat vpisan v Register nastanitvenih obratov (RNO) in ima aktiviran eTurizem (vaše AJPES uporabniško ime je dodano kot poročevalec), aplikacija SnapGuest samodejno pridobi vse potrebne podatke o vašem nastanitvenem obratu.
Kadar nov nastanitveni obrat v aplikaciji SnapGuest dodajate k že obstoječemu, je potem, ko ste na AJPES-u nov obrat uspešno vpisali v Register nastanitvenih obratov in aktivirali eTurizem, v nastavitvah aplikacije potrebno izbrati “sinhroniziraj podatke”.
Licenco podaljšate sami s plačilom preko kartice. V nastavitvah ali preko sporočila v aplikaciji vstopite na stran za spletno plačilo, ker ustrezno izberete objekt, za katerega želite plačati licenco. Aplikacijo lahko za prijavo uprabljate takoj, ko ste uspešno opravili spletno plačilo.
SnapGuest bo po povezavi z vašim AJPES računom pridobil podatke o uradnem številu ležišč v nastanitvenem obratu in jih upošteval pri izračunu zneska licence.
Portal AJPES
Potek registracije v spletni portal AJPES, si lahko ogledate na sledečem videu: https://www.youtube.com/watch?v=wRQIZs06Wp0
Registracija vašega nastanitvenega obrata v Register nastanitvenih obratov (RNO) je prikazana na sledečem videu: https://www.youtube.com/watch?v=hbAJCK6BliQ
Za dodajanje poročevalca v eTurizem sledite postopku prikazanem v videu. Potrebno je kvalificirano digitalno potrdilo (KDP)!
https://www.youtube.com/watch?v=06zy7vyoCeQ
NOVO: Za poročevalca po novem vpišete le vaše AJPES uporabniško ime!
V aplikaciji SnapGuest ni potrebno ničesar spremeniti. Prav tako nam ni potrebno sporočiti, da trenutno ne oddajate nastanitvenih kapacitet. Ko se boste ponovno začeli ukvarjati z oddajanjem nastanitvenih kapacitet, aplikacije pričnete ponovno uporabljati na enak način, kot predhodno.
Pomembno! Aplikacije Snapguest za mirujoče obdobje ne izbrišite iz telefona, saj vam služi kot knjiga gostov. Poleg tega iz registra nastanitvenih obratov vašega nastanitvenega obrata ne izbrišite. Dovolj je, da se kot izvajalec nastanitvenega obrata DEAKTIVIRATE v Registru nastanitvenih obratov.
V primeru, da ste sobodajalstvo konec lanskega leta zaprli in boste ali ste letos ponovno pričeli z oddajanjem vašega nastanitvenega obrata, morate za aktiviranje prijave gostov preko SnapGuesta narediti naslednje korake:
1.KORAK: VPIS V POSLOVNI REGISTER
Na AJPES-u se kot sobodajalec ponovno vpišete v Poslovni register Slovenije, kjer boste prejeli tudi novo matično številko.
2. KORAK: PREVZEM OBSTOJEČEGA OBRATA V RNO (vaša obstoječa 6 mestna RNO ID številka)
V registru nastanitvenih obratov kot sobodajalec z novo matično številko prevzemite vaš obstoječi neaktivni nastanitveni obrat, katerega ste de-aktivirali lani ob prenehanju sobodajalstva. Za ta korak obstajajo tri možnosti:
3. KORAK: AKTIVIRAJTE ETURIZEM IN DODAJTE POROČEVALCA
Izvajalci z novo matično številko aktivirajte e-Turizem in ponovno dodajte svoje AJPES uporabniško ime kot poročevalca.
Pri dodajanju poročevalca v eTurizem si lahko pomagate z naslednji video posnetkom: https://www.youtube.com/watch?v=06zy7vyoCeQ
Mesečna poročila
Mesečno poročilo je potrebno oddati tudi, če za prijavo gostov uporabljate SnapGuest. Izpolnite ga v zavihku »mesečna poročila«. Vnesti je potrebno 4 podatke, in sicer: status obrata (odprt, zaprt), število dni obratovanja obrata, število prodanih nedeljivih enot in število pomožnih ležišč. Poročilo se oddaja med 1. in 10. dnem v mesecu za pretekli mesec.
V kolikor SnapGuest uporabljate v načinu “rezervacij”, so vsa potrebna polja pri oddaji poročila že samodejno izpolnjena.
V aplikaciji vsak začetek meseca prejmete sporočilo, da je mesečno poročilo pripravljeno. Dopolnite manjkajoče podatke ter pritisnite gumb shrani. Mesečno poročilo bo avtomatsko posredovano v eTurizem.
Število (ene) prodane nedeljive nastanitvene enote je opredeljeno s številom dni, ko je bila enota prodana oz. zasedena.
Primer:
– če en turist v dvoposteljni sobi prenoči 5-krat, je to 5 prodanih enot v mesecu;
– če tričlanska družina v večposteljni sobi prenoči 5-krat, je to 5 prodanih enot v mesecu;
– če štiričlanska družina v apartmaju prenoči 5-krat, je to prav tako 5 prodanih enot v mesecu.
Pri oddajanju mesečnega poročila se upošteva število vseh prodanih nedeljivih nastanitvenih enot skupaj v opazovanem mesecu v vašem nastanitvenem obratu.
Mesečno poročilo se oddaja med 1. in 10. dnem v mesecu, in sicer za pretekli mesec. Oddaja mesečnih poročil za več kot mesec dni nazaj ni možna!
V kolikor ste za pretekli/pretekle mesece pozabili oddati mesečno poročilo, ki se preko portala AJPES posredujejo naprej na Statistični urad Republike Slovenije, lahko pošljete podatke, ki jih izpolnite v mesečnem poročilu (status poročila, število dni v mesecu obratovanja objekta, število prodanih nedeljivih nastanitvenih enot in število dodatnih oz. pomožnih ležišč) za vsak mesec posebej na elektronski naslov: turizem.surs@gov.si.
Turistična taksa
Turistično takso vsak izvajalec nastanitvene dejavnosti plača občini, v kateri se nahaja nastanitveni obrat. Nekatere občine zavezancem za plačilo takse pošljejo račun (UPN nalog), medtem ko nekatere občine tega sistema še niso vzpostavile.
Če imate vnešen pravilen znesek turistične takse in ste vse goste prijavili izključno preko SnapGuesta, je izračun turistične takse v aplikaciji enak tistemu, ki ste ga dolžni poravnati občini.
Turistična taksa ostane v eTurizmu za obdobje enega bivanja gosta enaka. Torej, če je vaš gost prišel v četrtek do sobote, v petek pa se je turistična taksa spremenila, bo eTurizem gostu zaračunal obe nočitvi po stari taksi. V SnapGuest aplikaciji se turistična taksa prikaže in izračuna tako, kot v eTurizmu (v višini, ki jo bo prejela tudi vaša občina).
V primeru, ko se turistična taksa poviša, je dolžnost uporabnika, da v aplikaciji SnapGuest sam vnese novo vrednost turistične takse. V nastavitvah nastanitvenega obrata v zavihku “turistične takse” je potrebno vnesti višino nove turistične in promocijske takse in datum pričetka veljavnosti nove turistične takse.